מחזון לטובת האנושות לעסק טיפולי משתלם

17/09/2014 מערכת טיפולוג

מטפלים רבים מרגישים שהם במקצוע הזה בגלל חזון, בגלל ערך מסוים לבני האדם שהם יכולים ורוצים לתרום, ותוך כדי כך להתפרנס ממה שהם אוהבים לעשות וטובים בו. זהו בדיוק המקום האידיאלי שרוב האנשים שואפים להגיע אליו. אבל גם כשאתם מחליטים לצאת למסע הזה, חיוני לדייק בעבודה עליו כדי לבנות את יסודות העסק שלכם נכון.

השלב הראשון הוא בניית תכנית מפורטת לעסק שמכניס כסף, לא רק חזון ערטילאי. זכרו שחלומות הם רווחיים רק כשאנשים אחרים מוצאים בהם עניין אישי הנוגע להם ולכן גם לשלם על כך. משום כך, בראש ובראשונה, יש להגדיר מי אתם בדיוק ומה אתם מוכרים ללקוחות הרצויים לכם. רשמו את כל הצעדים המעשיים שאתם צריכים לעשות כדי לבנות את העסק שלכם ולממש חזון. אל תשמיטו פרטי פרטים כמו צבע הלוגו שלכם או עיצוב הקליניקה. תגלו מהר מאוד שדבר קשור במשנהו, והכל חייב להתחבר ולהשתלב יחד כדי לא להתפזר בדרך, על מנת ליצור עסק יציב שיש לו בסיס איתן ורעיון.

מהמענה על שאלת המוצר נובעת גם השאלה מיהם הלקוחות / מטופלים שלכם? למכור לכולם פירושו למכור לאף אחד, אומרת האמיתה השיווקית הידועה, גם אתם מקבלים בזרועות פתוחות בקליניקה שלכם כל מי שזקוק לעזרתכם. מטבע הדברים, כל מטפל מתמחה בסופו של דבר במה שקרוב ללבו, במה שהוא מוכשר בו יותר, במה שיש לו שוק רווחי וביקוש משגשג. אם כך, מהו העסק שלכם? מה אתם רוצים לעשות בדיוק ועם מי אתם רוצים לעבוד? בשביל מי?

לאחר שהגדרתם את המוצר והלקוחות / מטופלים שלכם, שאלו את עצמכם מהו החזון של העסק שלכם לשנה הקרובה, לעוד שלוש שנים? חמש? האם אתם מתכוונים להסתפק בקליניקה קטנה בביתכם? האם תתרחבו למבנה נפרד? האם תעסיקו עובדים נוספים? האם תרחיבו את מגוון השירותים והמוצרים שלכם? האם תחברו לשותפים? האם אתם בעסק הזה רק כתחביב, או כמה שעות בחודש בלבד בלי כוונה להרחיב את הפעילות? האם אתם מתכוונים לעשות הסבה לקריירה חדשה המסתעפת מהקריירה הנוכחית שלכם?

זה נשמע אולי רחוק מדי לדבר על חזון כשרק מתחילים לעבוד ולבנות מסד מטופלים, אבל אתם עשויים לגלות שהתנהלות אינטואיטיבית בעסקים טובה אולי רק בנקודות מפנה מסוימות, אבל לא לצורך בניית חזון לאורך זמן שממנו אתם מתכוונים להתפרנס. אם לא תדעו לאיזה כיוון אתם רוצים להתפתח לא תתחילו נכון, ובדיוק בגלל זה גם הלקוחות שחיפשתם לא הצליחו להגיע אליכם, ובלי לקוחות אין הווה ואין עתיד.
לאחר שבניתם מסלול לעסק יש לשווק אותו, ורצוי להימנע מכמה טעויות נפוצות בשיווק כל עסק שהוא, גם של קליניקות.

הטעות הנפוצה ביותר אצל מעניקי שירותים כלשהם היא לא לשווק את עצמם ספציפית ללקוחות המחפשים אותם. התוצאה היא שהם לא יודעים על קיומכם ומשום כך גם לא מחפשים אתכם. כששואלים אתכם מהו העסק שלכם ואתם עונים שאתם מטפלים בשיטת איקס, לדוגמה, אתם מספקים מידע אבל לא עונים ישירות ללקוח שמחפש פתרון לבעיה ספציפית מאוד. אם אתם בשיחה פנים מול פנים, ינסו לברר אתכם באילו בעיות היא מטפלת. זאת, בהנחה שהמאזין סבלני ולא הפסיק להקשיב משום שלא קיבל תשובה ברורה מספיק.
אם לא – הם לא ינסו לבדוק הלאה משום שהשיטה הנהדרת שלפיה אתם עובדים לא אומרת להם כלום. הם לא חיפשו שיטת טיפול, הם חיפשו מישהו שמטפל בבעיה מסוימת. בין אם אתם מקימים אתר באינטרנט, או מחלקים כרטיס ביקור, או מפרסמים ברשת חברתית כמו פייסבוק, אם לא עניתם ישירות שאתם מטפלים בבעיה איקס ולא בשיטת איקס – יכול מאוד להיות שאיבדתם לקוח פוטנציאלי, או מישהו שימליץ עליכם למכרים ויפנה אליכם לקוחות נוספים.

גם כשמנסים לשווק קליניקות שבהן באמת אפשר לטפל במגוון רחב של בעיות חייבים לדייק ולציין בדיוק למי אתם מועילים. אלא אם כן מדובר בידענים שאוהבים להתנסות בכל דבר, לקוחות מגיעים לקליניקה שלכם משום שהם מחפשים פתרון לבעיות ספציפיות. לכן, כשאתם משווקים את עצמכם דברו על כאב או בעיה שאתם יכולים לפתור, או לסייע בה. זה קריטי להבנת השירות או המוצר שלכם, זה קריטי גם ליכולת המכירה שלכם וסגירת העסקה.

כאן חשוב לומר שאנשי שיווק יודעים היטב שאין זה מתפקידם לחנך את הלקוחות. מנוע החיפוש של גוגל נותן לכם תמונה מציאותית ומדויקת למדי של רשימת הכאבים והמאוויים הפיזיים והרגשיים של מאגר הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. זוכרים את הסלוגן שהציע לאנשים לרזות והזמין אותם לשאול כיצד? זאת בדיוק השיטה. אם אתם יודעים שהמוצר שלכם נהדר בעיקר לאנשים מסוימים ציינו זאת. כתבו במפורש מה אתם יכולים לעשות למען אותו מטופל. רק אחר כך ספרו לו כיצד. קודם נקבו בשם הבעיה, אחר ספרו לו שיש לכם פתרון והניעו אותו לפעולה כדי שיתקשר אליכם או ייכנס לאתר שלכם לקבל מידע נוסף. רק אז, כשהמטופל הפוטנציאלי מתוודע לקיומכם, ייקל עליכם להפוך אותו למטופל שלכם.

נכתב ע”י צוות טיפולוג – תוכנת ניהול למטפלים המאפשרת תיעוד מסודר ומאובטח של מהלך הטיפולים, ניהול מטופלים, תיעוד הסטוריית טיפולים ועוד
לקריאה נוספת על מערכת ניהול ותיעוד לעוסקים בטיפול

נסו עכשיו את מערכת טיפולוג חינם וללא כל התחייבות: הרשמה