כיצד למצוא לקוחות לטיפול, ומה עושה אותי הכי טוב בשבילם?

07/01/2015 מערכת טיפולוג

מטפלים מגיעים למקצוע זה בדרך כלל על מנת לממש את התשוקה שלהם לעסוק בשיטה שאותה למדו, להתפתח ולעזור לאנשים. זהו גם היתרון הגדול ביותר של שיווק מטפלים אותה תשוקה שלהם לעסוק במקצוע והאהבה שלהם ללבני אדם. לכאורה, נראה כי זה מספיק כדי להביא לקוחות, אולם מגוון מקצועות הטיפול והאפשרויות מקשה על השיווק לא פחות מהעובדה שאמצעי השיווק מתוחכמים היום יותר מאשר בעבר. אין צורך לוותר על התשוקה משום שאם היא ניכרת לעין היא גורם משיכה בפני עצמו, אולם יש להוסיף עליה מסר שיווקי יעיל.

שיווק למטפלים – האם זאת בעיה?
מטפלים רבים נתקלים בבעיית שיווק עצמי כשמדובר בשיטת טיפול שאינה מוכרת לקהל הרחב או להפך, כשהשיטה מוכרת אבל הם מתקשים לספר על עצמם משהו נוסף שייחד אותם מהמתחרים. כשמדברים על שיווק עכשווי מתכוונים לבידול ולמיתוג, ולכן כדאי לתת את הדעת מעט על ניסוח שני מאפיינים אלה כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות שאתם עונים על הצרכים שלהם.
ישנם כמה קווים מנחים שכדאי להיעזר בהם כשמנסחים כל פנייה שיווקית שהיא בכלל, ושל מטפלים בפרט. שיווק מטפלים וקליניקות נראה על פניו קל מאוד. כמעט כל אדם נזקק לטיפול כלשהו במהלך חייו, ולרוב הוא יידע להסביר למה הוא זקוק. עם זאת, לו היו מניחים למטפלים לדבר על הקליניקה שלהם כדי לשווק אותה היו פורסים, קרוב לוודאי, כמה שיותר מהידע שלהם כדי לוודא שהלקוח מקבל את מרב הידע הנחוץ לו ובכך לדייק בשיווק ללקוחות שמבקשים רק את הפתרון הזה.

מי אתם בדיוק ולמה לבוא אליכם?
בראש ובראשונה, שיווק דורש מחשבה מדויקת על היתרונות הברורים והמוכחים שלכם משום שהם אלה העונים על צורכי הלקוחות שאתם רוצים אצלכם בקליניקה. כדי לדעת מהם היתרונות שלכם נחוצה מידה מסוימת של פרגון עצמי, של יציאה מתוך עור המטפל כדי לראות את עצמכם מהצד ולזהות במדויק את המתנה הייחודית שלכם, אותו מאפיין שבזכותו אתם עושים את מה שאתם עושים הכי טוב ללקוחות מסוימים.
הגדרה עצמית נכונה בכל תחום שהוא ובמיוחד בשיווק. טיפ ראשון: אל תערפלו את התיאור שלכם ואל תהפכו אותו לפרוזה. השתמשו בניסוח ברור ותמציתי בטקסט המציג אתכם לראשונה. כל השאר, כל המחמאות ועדויות המטופלים יוכלו להופיע אחר כך, לאחר שהמחפשים אתכם צלחו את השורות הראשונות והבינו כי הגיעו לבעל המקצוע שעונה על צורכיהם.

מה הלקוח שלכם מחפש באמת?
הלקוח שלכם מגיע אליכם עם כאב מסוים, בעיה שהם מחפשים לה מענה, ולפי זה נקבע ערככם בעיניהם. אחרי שניסחתם מי אתם, מה אתם יודעים לתת או לעשות אחרת משאר המטפלים, יקל עליכם לנסח את התועלת והערך שהמטופלים יוכלו לקבל מכם.
זהו השלב שבו אתם מתחילים לענות על בעיות ספציפיות של לקוחות, בידיעה ברורה שבזאת אתם מייעדים את עצמכם למי שאתם רוצים להגיע אליהם במיוחד. הם, מהצד השני, קוראים בשקידה את התוצאות החיפוש של גוגל עם מילות החיפוש שהקלידו ומנסחות את הבעיה שלהם. אם המילים האלה מופיעות ברשימת הפתרונות שאתם מציעים בקליניקה שלכם, הרבה יותר קל להם להתחבר לשאר התיאורים המבדלים שלכם.

ניסוח השיווק – פשטנות אינה פשטנות
אתם רוצים מטופלים איכותיים משום שאתם תופסים את עצמכם ככאלה. אם הצלחתם להבין מי אתם ומהו הערך שלכם ללקוח, חשוב לזכור שניסוח פופולרי אינו פופוליסטי, ואין צורך להרשים את המטופלים באיכויות ניסוח ספרותיות כדי לשכנע אותם שאתם מתאימים להם. הווירטואוזיות המילולית מתאימה אולי לימי עיון והרצאות, או למאמרים מקצועיים, אבל לא למסר שיווקי פשוט, יעיל, ממוקד וישיר. זכרו שאתם מוכרים את הטיפול שלכם, לא את כישרון הכתיבה שלכם.

הנכם נמצאים באתר הבית של תוכנת טיפולוג – תוכנת ניהול למטפלים המאפשרת תיעוד מסודר ומאובטח של מהלך הטיפולים, ניהול מטופלים, תיעוד הסטוריית טיפולים ועוד
לקריאה נוספת על מערכת ניהול ותיעוד לעוסקים בטיפול
נסו עכשיו את מערכת טיפולוג חינם וללא כל התחייבות: הרשמה