איך להצליח כמטפל בהפרעת קשב וריכוז?

02/11/2014 מערכת טיפולוג

רכשתם ניסיון עם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז ו/או ליקויי למידה , ייתכן גם ותק במוסד חינוכי, ועתה ברצונכם לפתוח קליניקה עצמאית שבה תעניקו למטופלים שלכם את כל הידע שצברתם?
אם אתם גם חדשים בעבודה עצמאית, זו אכן התחלה של תקופה חדשה שמן הסתם אמורה לספק לכם גם פרנסה. מאמר זה בדיוק בשבילכם!

להלן כמה טיפים מועילים שיעזרו לאנשי מקצוע מבינכם המתכננים לפתוח לראשונה את העסק העצמאי שלהם, מתאים לפסיכולוגים, מאמנים אישיים, מורים ללקויות למידה, מטפלים בעזרת בעלי חיים וכדומה העוסקים באחד מתחומי הכוונה ושיטת טיפול בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים או מבוגרים.

להיות מטפל – צריך לחשוב עסקי
לפני הכול, צריך לדעת שגם אם כל רצונך לעסוק בטיפול ולעזור לאנשים, הרי שהקליניקה שלך היא עסק לכל דבר. מטפלים רבים, מוכשרים ככל שיהיו שלא התייחסו אל עבודתם כעסק כלכלי לא הצליחו לשרוד את השנים הראשונות ונאלצו לסגור את העסק. לכן, יש לדעת גם דבר או שתיים בשיווק נכון, פרסום העסק, אשראי ואפילו מימון (לפעמים צריך בתקופה הראשונה). הטיפ הראשון במאמר זה: קחו קורס, סדנא או אפילו מאמן עסקי שיעזור לכם כבר מההתחלה בצעדים הראשונים.

סדר את סביבת העבודה בתוך הקליניקה
מטפלים רבים מתחילים עם חדר אותו הם מקצים למטרת הקליניקה, בביתם. כדי להכשיר חדר בתוך הבית יש לשים לב לכמה פרטים חשובים:

  1. הדרך מהדלת אל החדר צריכה להיות ככל האפשר מנותקת מהחדרים בבית בהם מסתובבים בני הבית. מאוד לא נעים למטופל שיש לו הפרעת קשב וריכוז לפגוש אנשים זרים ביודעם כי הנה הגיע מטופל עם בעיה, או ליקוי. אם אין לכם ברירה, דאגו שבשעה שמגיע המטופל, בני הבית לא ייצאו מחדרם.
  2. לאחר שמצאתם חדר מתאים, ארגנו אותו כך שייראה נקי, מסודר ועם כמה שפחות רהיטים, תמונות, חפצים וקישוטים. הסיבה: אנשים ובמיוחד ילדים עם הפרעת קשב וריכוז הם בדרך כלל מוסחים מאוד ולכן סביבה שבה יש עודף גירויים תפריע לכם, המטפלים, לעבוד איתם ביסודיות וביעילות.
  3. הציבו שעון גדול לעיני המטופל. בעלי הפרעות קשב וריכוז מתקשים לאמוד זמן ולכן הצבת שעון גלוי יכולה לעזור להם מאוד. טיפ נוסף שיכול לעזור הוא: לכוון את השעון שיצלצל כ- 5 דקות לפני תום המפגש וזה יעזור להם (וגם לכם) להתארגן טוב יותר לקראת סיום שעת הטיפול.

זמינות והקשבה – מפתח למטופלים מרוצים
אנשים בעלי הפרעת קשב נוהגים לטעות, להתבלבל ולאבד את העשתונות במהירות. הציעו למטופלים שלכם דרך מהירה ונוחה ליצירת קשר אתכם ברגעי משבר. דרכים כאלו יכולות להיות סמס, דוא”ל או אפילו התקשרות בטלפון. כל אחד ומה שמתאים לו. הוכח, שמטפלים שאפשרו את היותם זמינים למטופלים שלהם, אף בשעות לא שגרתיות, הצליחו לשמר את הלקוחות שלהם לזמן ולתקופות ארוכות יותר, אפילו שהמחירים שנהגו לגבות היו גבוהים מאשר אצל אחרים.
בהצלחה בפתיחת הקליניקה!

נכתב על ידי מערכת אטנגו – אימון מוחי מקצועי לטיפול ב-ADD/ADHD

הנכם נמצאים באתר הבית של תוכנת טיפולוג – תוכנת ניהול למטפלים המאפשרת תיעוד מסודר ומאובטח של מהלך הטיפולים, ניהול מטופלים, תיעוד הסטוריית טיפולים ועוד
לקריאה נוספת על מערכת ניהול ותיעוד לעוסקים בטיפול
נסו עכשיו את מערכת טיפולוג חינם וללא כל התחייבות: הרשמה